torsdag 21 mars 2013

Torsdagslista, 10 till 1.


10 saker jag tycker om:
♦ Proteinpannkakor, alla tider på dygnet, alla dagar i veckan.
♦ Mio, blev fan tårögd bara av att han nyss kom och la sig bredvid mig och pussade på min hand (töntig jag vet).
♦ Den speciella personen, som man kan prata med om i princip allt, som känner en utan och innan, som säger saker som får en att må bra, men ändå är ärlig och säger vad den tycker.
♦ Oreganomat, godaste som finns.
♦ Fina, glada och positiva männsikor, för deras energi smittar av sig, höjer mitt humör och gör dagar bra helt enkelt.
♦ Sommaren, när det är supervarmt mitt i natten och man kan sitta upp på mitt tak och mysa eller ha picnic mitt på kvarnängen sent på kvällen.
♦ Oscar, min prins, bästa vän och mitt allt.
♦ Att vakna på morgonen när det är lov och bara njuta av att man är ledig.
♦ Tarantinos filmer, helt enkelt de bästa som finns.
♦ Myskvällarna med tjejerna. Blir så glad av er.

9 saker jag tycker mindre om:
♦ Hur vissa människor behandlar djur. Som att de inte har känslor eller över huvud taget är levande. Gör mig så ledsen.
♦ Kyla och mörker. Min kropp och min hjärna mår inte bra av sådan skit.
♦ När strumpor halkar ner och korvar sig under foten.
♦ Mitt hår, när det bestämmer sig för att leva sitt eget liv.
♦ Att jag aldrig kan bli ordentligt sjuk, utan går bara omkring och är halvsjuk i evigheter.
♦ Negativ energi. Den smittar ju också av sig, men inte på ett bra sätt liksom. Håll den för dig själv istället. 
♦ Pölsa. Det är för det första det äckligaste som finns. Men har ni läst innehållsförteckningen?! Det är bara massa äckel! Typ slaktavfall. Ugh.
♦ Långsamma människor som går framför en och man kommer liksom inte förbi.
♦ Kallt kaffe. Eller kaffe med mjölk i. Nej tack.

8 bloggar jag läser:
Kenzas
Kissies

7 saker jag vill göra i framtiden:
♦ Tatuera mig, vet bara inte riktigt vad jag vill ha ännu.
♦ Flytta från Boden.
♦ Känna hur det känns att ha långt tjockt hår.
♦ Gifta mig, skaffa barn och allt det.
♦ Volentärarbeta. Hjälpa andra helt enkelt.
♦ Bo i ett sjukt fint hus.
♦ Vara i sjukt bra form. Stark som en varg och med superkondition, det är målet.

6 saker jag är rädd för:
♦ Att bli våldtagen
♦ Att förlora dem jag älskar.
♦ Att sitta fast. Någon sorts klaustrofobi tror jag.
♦ Mörker
♦ Traktorer
♦ Att drabbas av "locked in-syndrom". Alltså att vara helt klar i huvudet men inte på något sätt kunna kommunicera.


5 platser jag tycker om att vara på:
♦ I skogen med hundarna.
♦ Vart som helst vart de jag tycker om är.
♦ Min säng.
♦ Koh Chang, i alla fall för 5 år sedan. Det var inte så mycket turister där då.
♦ Stockholm, fina stad.

4 ord som beskriver mig:
♦ Liten
♦ Pratglad
♦ Glad i allmänhet
♦ Lite blyg

3 saker jag ser fram emot:
♦ Resan med Oscar i slutet av sommaren.
♦ Sommaren i allmänhet.
♦ När jag har pengar igen (helt pank, buhu)

2 bra filmer:
Django Unchained och Inglourious Basterds. Båda handlar om om såndär skön hämnd och är härligt överbrutala (Tarantino ♥)

1 bra låt:
Strö lite socker på mig med Timbuktu. Den är skön att lyssna på och jag tänker på Oscar när jag hör den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar