söndag 10 februari 2013

Myskväll + en lista.


För ett tag (två timmar) sedan drog Sara, Isa och Josse hem. Har haft så sjukt jävla kul. Har ätit gomat tills jag dog, skrattat, pratat massor och kollat på en och en halv del av Sagan om Ringen-triologin. Och så har vi hunnit planera in Orgeno-lunch på torsdag, mums. Iaf, älskar våra myskvällar. Dom gör mig så glada. Fick förresten presenter också, bara sådär helt plötsligt! Blommor och hårspray (som luktar sinnessjukt gott) och choklad! Är för övrig inte trött alls, så här kommer en lista som jag brutalt stal från coola Cornelia:

1. Hur gammal är du? Arton år och tio dagar.
2. Hur gammal känner du dig? Som en femåring.
3. Vad har du gjort i dag? Vaknat, ätit frulle, duschat bortstat tänderna, sminkat/fixat mig osv, städat lite, nördat Skyrim i några timmar, läst bloggar, hängt med fina brudarna i massa timmar, städat undan efter allt matätande, borstat tänderna, krypit ner i sängen med datorn, pratat med Oscar, lagt på, och nu är jag här. Slut! Har hunnit gå ut med hundarna några gånger också.
4. Vilken film såg du senast? Sagan om de två tornen
5. Vem ringde du senast? Folk har ringt till mig ganska mycket idag, men den jag tror att jag ringt senast är nog Sara
6. Är du besatt av någonting? Hahah, tumblr, lätt.
7. Är du rädd för blod? Nja, så farligt är det väl inte.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Mjuk och varm säng med fluffiga vita täcken. Luktar vattenmelon från doftljuset.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Nope, verkligen inte.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Ne.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Ingen, det är gaaanska blandat om man säger så.
12. När vaknade du i dag? Omkring 10
13. Vilken är din favorithögtid? Julen
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Någonstans vart det inte är 25 minus och 1,5 meter snö. Eller hos Oscar.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Ett varmt, litet och obekvämt flygplan som luktade bajs blandat med curry. Flög från Stockholm till Istanbul i det. Dessutom så satt en full man och sparkade mig i ryggen hela vägen.
16. Hur vill du tillbringa din pension? Vill ta hand om massa djur och se till så de har det bra.
17. Vad lyssnar du på just nu? Hundarnas snarkningar.
18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej, aldrig.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Apelsinjuice, honung, keso, banan och mjölk.
20. Vem är din favoritkändis? Vene, nån snygg och cool. Typ Johnny Depp, han verkar chill.
21. Vad är du på för humör just nu? Glad och trött.
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa och Asien.
23. Snarkar du? Har bara fått höra det av någon en gång i mitt liv, och det var inte riktigt att snarka på riktigt. Fast jag kanske gör det, men ingen säger det till mig?
24. Vilka yrken har du provat på? Har jobbat på Retro Caféet, där gjorde jag typ allt möjligt, men vi kan säga som servitris, och sen med parkarbete. Och massa små praogrejer, men det räknas inte.
25. Hur går du helst klädd? Adidasbrallorna och nån skön tröja.
26. Vilket stjärntecken är du född i? Vattuman.
27. Vilket är ditt favoritgodis? Bumlingar i alla smaker, nå vattenmelongrejer, choklad och alla möjliga som smakar saltlaktis.
28. Vad sa du senast? "Puss hej" alltid det sista jag säger till Oscar när jag säger hejdå.
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Typ matte. Tycker inte ens om det, men på något magiskt sätt så förstår jag typ allt.
30. Vad har du på dig just nu? Pyjamas, aka trosor och t-shirt.
31. Vilken är din favoritaffär? Online eller "IRL" (bästa förkortningen som finns). Online så är det någon australisk med döfina kläder och billiga priser, men kommer inte ihåg namnet. "IRL" så är det väl Gina Tricot eller Monki, när dom väl har inne fina grejer.
32. Vad har du för storlek i kläder? Olika på olika kläder ju, men mest XS till S eller 34 till 36. Fast ibland helt plötsligt har jag 38 på vissa grejer. Har aldrig förstått mina storlekar.
33. Vad har du i dina fickor? Inget just nu, har inga fickor vettu. Men i jackan har jag småpengar, hörlurar, hundgodis, en bajspåse och mina nycklar. Det ni!
34. Vad köpte du senast? Beställde jeans och smink från Nelly i förrgår.
35. Hur många gånger har du flyttat? Vi flyttade några gånger nere i Stockholm men minns inte hur många, och sen flyttade vi upp till Boden. Sen flyttade vi från lägenheten vi bodde i till huset vi bor i nu. Så jag skulle väl säga kanske 4-5 gånger?
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Får man ta med vad man vill? Okidoki, en båt då (och någon som kan köra den, kan inte sånt). Och mobilen. Och lite mat om jag blir hungrig på båten.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Vene, olika ju.
38. Senaste filmen du såg på bio? Django Unchained.
39. Har du blivit sydd någon gång? Yep. Har sytt några stygn i hakan men vet inte hur många stygn. Om någon vill veta varför så var det så att jag och min granne brottades på ett stengolv. Man kan säga att han vann och jag förlorade.
40. Har du någon gång badat naken utomhus? Säkert när jag var liten.
41. Vad åt du till frukost? Minns inte. Te och en macka tror jag.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var åtta år och kommer fan inte ihåg någonting alls.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nope, har inte ens klirrat körkortshelvetet ännu :c
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Isa och Josse hade som sagt med sig presenter när de kom hit idag hihi.
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Hugo (han har faktiskt ett namn) ligger på nattduksbordet (som är gjort av metall, så det låter förjävla illa när larmet går).
46. Vad var det sista du åt? Ananas doppat i mjölkchoklad eller grillchips doppat i Holiday-dipp. Hur som helst så var det något gott i alla fall.
47. Vem är världens vackraste kvinna? jag, ne men jag vet inte
48. Är du blyg? Beror på sammanhanget.
49. Vilken var den sista konserten du var på? Markus Krunegård på Musikens Makt.
50. Vad heter du i andra namn? Anna och Margareta
51. Har du varit med om en bilolycka? Tror det. Mamma har berättat om det men jag var så liten så jag minns inte.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Jooo det har jag nog.
53. Vilken är den roligaste träningsformen? Förut hatade jag spinning men jag känner att jag nu är smått besatt. Sen så gillar jag hur kroppen känns efter ett tungt styrkepass (alltså när det känns som att man vill spy, då vet man att det tar haha)
54. Har du några husdjur? Ja, Mio! Och Luna och Molly då, men Mio är min for real.
55. Vill du gifta dig? Jadå.
56. Var växte dina föräldrar upp? Kiruna båda två tror jag.
57. Har du någon gång ringt polisen? I don't think so.
58. Har du svenskt ursprung? Inte säker. Farfar kommer egentligen från Finland, så jag är väl fjärdedelsfinsk eller nått?
59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Inte det. Eller typ Vikenäs och alla konstiga ord man kan få ut ifrån det.
60. Vilka är dina största svagheter? Självförtroendet. Ibland är det så lågt så man gråter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar