tisdag 7 maj 2013

dagen + kött

Ligger just nu i sängen med denna lilla bulle vid fötterna. Idag: Två tråkiga lektioner, skratt, buss till Luleå, konstig teaterföreställning, buss hem, gymmet (träna mage/rygg i 30 min), hämta Maja från skolan. Hem, försöka plugga, ger upp, hamnar här i sängen. Så har det sett ut idag.

Nu till detta köttätande då. Jag har under en längre tid funderat på det och igår testade jag, efter snart tre år som vegetarian. Har egentligen ganska många anledningar, så skriver väl en liten lista:
» Det här är nog den viktigaste anledningen. Jag har nu på senaste tiden insett att mitt beslut om att bli vegetarian handlade om att ha kontroll över mat. Känner fortfarande att jag behöver ha kontroll, men jag vet att jag måste börja släppa taget. Att börja äta kött är ett ganska stort framsteg.

» Jag äter oftast ganska lite, då är det bra att äta kött för att få i sig nog mycket mat (och t.ex. proteiner), speciellt nu när jag tränar.

» Det är sjukt jobbigt att alltid vara "den krångliga" när man ska äta med/hos någon.

» Jag måste oftast laga min mat själv här hemma och det blir asstressigt och det är svårt att hitta på recept.

» Den vegetariska skolmaten är det äckligaste som finns.

Jag tycker såklart att det är jobbigt att äta ett djur, så det mesta köttet jag kommer äta kommer vara kravmärkt osv. Dessutom  kommer nog mina vegetariska vanor sitta kvar, det kommer bli mycket grönsaker osv. Just nu håller jag på och vänjer mig, så det blir inte så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar